Verkkokauppa.com


Verkkokauppa.com halusi erottua muista Nokia Lumia 920 -myyjistä uuden Lumian lanseerauspäivänä. Maksetun mainonnan sijaan päätettiin luoda tapahtuma, jolla saadaan median huomio ja nostetaan Verkkokauppa.com lanseerauspäivänä pääosaan. Tapahtuman idea lähti uuden Lumian erinomaisesta kamerasta. Puhelin päätettiin lähettää avaruuteen Verkkokauppa.comin katolta ja kuvata sen matka korkeuksiin. Tempauksen toteuttajiksi pyydettiin joukko teekkareita, jotta operaation läpimeno mediassa varmistettaisiin. Tapahtumaa promottiin vahvasti medioille sekä kuluttajille Verkkokauppa.comin omilla sivuilla.

Verkkokauppa.com käytännöllisesti katsoen omi Nokia Lumia 920 –lanseerauksen Suomessa. Se sai ansaittua medianäkyvyyttä yksin kotimaassa n. 300.000 euron arvosta vain 15.000 euron panostuksella. Operaatiosta kertoivat kaikki johtavat uutisvälineet niin tv:ssä kuin verkossa.

Kampanja valittiin Effie Awards 2013 -kilpailussa 18 finalistin joukkoon.